Eerste dagen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Marianne Jong - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Marianne Jong - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Lima

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

26 Mei 2014 | Peru, Lima

Beste mensen,
Hier een berichtje van Elly en Marianne in Lima!!
De reis ging uitstekend, 12 uur is zooo voorbij, als je zo verwend wordt met hapjes, borrels, filmpjes (El heeft record gebroken... bijna 5 films heeft ze erdoorheen gedraais, de KLM gaat failliet aan auterusrechten, bedankt El...
Op het vliegveld stond er al een dame klaar met een bordje met onze namen, we konden zo de taxi in en via een dodemansrit kwamen we aan in ons prachtige hotel. Het is echt een gekkenhuis op de weg. Alles rijdt mar kris kras door elkaar, toetert voor leven en wij deden onze ogen mar dicht. We hebben het overleefd!
De eerste dag zijn we naar de kust gelopen, dar waagden zich surfers op de golven, mooi gezicht. Daarna het volgend avontuur; met de local bus naar Centro Lima. Tja wat zullen we daar over zeggen. Wij als toeristen konden rustig instappen, en kochten een kaartje van 20 sol, is ong 50 eur ct, voor twee personen, half uur in de bus. Maar dan.... het stoppen en vertrekken bij een halte was echt een belevenis. De man bij deurd schreeuwt constant de naam van de eindbestemming en de passagiers kunnen al rennend de bus in proberen te komen. De oude van dag krijgen een kontje. We keken onze ogen uit!!
We lopen naar het Plaza Mayor, dat was echt prachtig. Allereerst bezoeken we het Palacia Municipal (Stadhuis) en krijgen een rondleiding. we mochten zelfs even op het prachtige Balcon als twee La reines! Daarna de Cathedeeal de Lima, met een hele aparte tentoonstelling over Francisco Pizzaro, die heeft Lima ontdekt zo rond 1600 en is hier een Held.
s Avonds heerlijk Arroz con Pollo gegeten (Annelies. weet je nog)..
OP tijd naar bed want onze ogen vallen dicht om... zeggen we maar niet.
Un staan we te wachten op de tqaxi die ons naar de bushalte brengt voor de busreis naar Ica, in de woestijn, ong 300 km ten zuiden van Lima, langs de kust. Daar gaan we naar de zandduinen kijken, een vlucht maken boven de Nascalijnen.
Adios amigos, hasta luego.
Elly en Marianne

• 26 Mei 2014 - 18:45

Jeroen En Annelies Van/de Duijn/Vries:

Leuk berichtje!! Succes met jullie reis naar Ica! xxxx

• 27 Mei 2014 - 21:32

Wanda Berkelaar:

Hoi lieve meiden.Leuk om jullie zo te volgen.Echt veel is het nog niet maar ik verwacht wel "een avontúúr"
    Dat komt nog wel.Marianne,hoe goed ken jij mij sussie?Hier alles oké.
    Veel regen maar dat is goed voor de tuin.
    Liefs,Wanda