Van Nasca via Colca Canyon naar Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Marianne Jong - WaarBenJij.nu Van Nasca via Colca Canyon naar Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Marianne Jong - WaarBenJij.nu

Van Nasca via Colca Canyon naar Puno

Blijf op de hoogte en volg Marianne

03 Juni 2014 | Peru, Puno

Lieve allemaal,
De reis van Nasca naar Arequipa verliep prima! We hadden eerste klas zitplaatsen..... het waren complete bedden. Dus hebben we de hele nacht geslapen. Om 8 uur werden we verblijd met een ongelofelijksmerig broodje, maar ja, de thee was lekker.
Arequipa is prachtig. Ons hotel had een zwembad, dus heerlijke luierdag van gemaakt. Wel hebben we een korte wandeling gemaakt naar Plaza Mayor, een prachtig plein waar we een heerlijk biertje hebben gedronken. De rest zouden we de volgende dag doen, in de veronderstelling dat we de volgende dag het prachtige klooster zouden gaan bezichtigen....maar... wat gebeurt er de volgende dag om 07.30 uur (marianne kwam nog maar net terug van haar ochtendduik in het ijskoude water)... de telefoon gaat, Elly neemt op; buenas dias, de dame aan de andere kant zegt: your service is ready...oeps, ons busje waarmee we de twee daagse Colca Canyon zouden gaan bezoeken stond klaar, wij alleen nog in ondergoed. In knowtime smijten we zo van alles in de backpack, graaien wat broodjes mee van het ontbijtbuffet en zitten 15 min later in de bus.. De route naar de Canyon is prachtig. Onderweg zien we Lama{s,Alpaca{s, schapen, vrolijk geklede dametjes. We rijden naar 5000 m hoogte, waar niks meer groeit, alleen maar rotsen van de Andes. Onderweg drinken we coca tea, tegen hoogteziekte. We moeten heel langzaam lopen en zijn erg duizelig. Aangekomen in t hotel, een oer gezellig onderkomen, met open haard (wat later heel goed van pas komt want het is s avonds bitter koud (vriest). Na de lunch maken we een wandeling over een heel oud pad wat naar Bolivia leid en vroeger de Peruanen met elkaar verbod, de zee, met de Andes en de Amazone. Men ruilden hun goederen en zo kon men overleven. Op de terugweg van de trail werden we verrast met een prachtig meisje die een peruaans liedje voor ons zong, haar broertje hand in hand met haar. Ontroerend.
Toen naar de hotspring, een natuurlijke warmwaterbron, wat een welkome ontspanning.
Na het avondeten bewonderen we de duizenden sterren, we zien de melkweg , het zuiderkruis, ongelofelijk mooi.
De volgende dag naar de Colca Canyon, een 4 uur durende busrit over een onverharde weg, met enorme kuilen en gaten. Langs de prachtige bergketen van de Andes. De Colca Canyon is de twee na diepste Cayon ter wereld (dieper dan de Grand canyon),nl 4000 m diep.
En daarna wachten op de Condors, eerst zagen we er af en toe eentje, maar al gauw werden we getracteerd op een geweldige view, tientallen vlogen over ons heen, met hun enorme vleugels wijdt uit gespreid.
In hum krop kunnenn ze 4 kilo dood vlees (ze eten geen levende dieren, wij blij) vervoeren, als voer voor hun jong.
Vandaag hebben we weer een flinke busrit achter de rug, va Arequipa naar Puno, vlak aan het Titicacameer, het hoogste meer ter wereld. Morgen gaan we per boot het meer op, Dus de volgende keer vertellen we over onze ervaringen op het meer.
Bij de fotot{s zie je trouwens de Condors.
Liefs en tot de volgende keer.
Elly en Mariane

• 03 Juni 2014 - 12:32

Atie Van De Giessen(Panacae):

Geweldig dat ik jullie reisverhalen kan meelezen. Wij hebben ook altijd veel gereisd maar Peru stond nog op de lijst. Verhalen uit de Andes wel bekend en doet me terugdenken aan het Noorden van Chili. Hier was ik ook zo van onder de indruk. Ik ga het nog met veel plezier volgen